מדריך – בחירת קסדה נכונה לרכיבת שטח

רכיבת שטח מיועדת למי שאוהב את הבוץ, האבק והאתגר. אין ספק שמדובר בחוויה מלאת אדרנלין – ומי שמכור? יודע על מה מדובר! כל רכיבת שטח טובה, מצריכה קסדה איכותית המיועדת למטרה זו. מה ההבדל בין קסדת שטח לקסדת כביש, ואיך נבחר קסדה נכונה לרכיבת שטח? במאמר הבא.

 

קסדת שטח – קווים לדמותה

קסדת שטח מיוצרת ומעוצבת באופן שונה מקסדת כביש, וניתן לראות זאת מיד כשמביטים בה.
מכיוון שרוכבי אופנועי שטח משתמשים הרבה בגוף שלהם במהלך הרכיבה, הם זקוקים לקסדה קלת משקל במיוחד – כזו שתעניק הגנה, ובמקביל – לא תכביד עליהם יתר על המידה. בנוסף, העיצוב של אזור המשקף של הקסדה – מאפשר שדה ראייה גדול במיוחד, ומאפשר תמרון נוח יותר לרוכב בשטח.

 

קניית ומדידת הקסדה

הגיע הזמן לרכוש קסדת שטח? מזל טוב! ייתכן וזוהי קסדת השטח הראשונה שלכם, וייתכן שכבר רכבתם בעבר – ובכל מקרה מדובר בחוויה של התחדשות.

כשאנו מתכוונים לרכוש קסדה חדשה, חשוב למדוד אותה ולעולם לא "לקנות חתול בשק". קסדות ניתן לרכוש בחנויות לממכר אביזרי אופנועים, או לחילופין – במוסכי אופנועים שבד"כ מחזיקים גם מלאי אביזרים מסוים. ההמלצה היא תמיד לרכוש קסדה בחנות שבה יש מגוון גדול, ואדם מקצועי שיוכל לכוון אתכם בצורה נכונה.

 

האם הקסדה אמורה ללחוץ?

התשובה הקצרה היא: "כן". התשובה הארוכה היא, שאם קסדה אינה לוחצת בהתחלה, זה אומר שבעוד כמה שבועות היא תהפוך לרפויה – עקב התרחבות הריפודים הנובעת מלחץ הראש שלנו כלפיהם. קסדה רפויה? לא טוב, ובייחוד לא ברכיבת שטח. רכיבת שטח מתאפיינת בטלטולים חזקים, קפיצות ותנועות גוף חדות, ואנו רוצים קסדה שתיצמד לראש שלנו מבלי לזוז ו"לרקוד".

 

החלפת קסדת שטח

ממש כמו רוב המוצרים, זכותכם להחליף  קסדה שאינה מתאימה לכם בימים שלאחר הרכישה – בהתאם לתקנון החנות (בררו מהו תקנון החנות לפני הרכישה!). לעולם אל תתפשרו על קסדה, ודאגו שתהיה זו קסדה שמתאימה לכם בצורה מושלמת. לעתים קשה לנו להבין כיצד תתפקד הקסדה בשטח, בעת שאנו מודדים אותה בחנות הממוזגת – וזה ממש בסדר. במידה והבנתם שהקסדה אינה מתאימה, גשו לחנות לבקש עזרה, ואף דרשו למדוד דגמים אחרים עד שתמצאו את מה שמתאים לכם.

 

שיקולי תקציב

ממש כמו בכל תחום, תוכלו למצוא קסדות מותג – הנמכרות במחירים גבוהים יחסית (כמה אלפי שקלים), ומספקות איכות בלתי מתפשרת. לעומתן – ישנן גם הקסדות הזולות יותר, הנעות בטווחי המחירים של בין 600 ועד 1000 ₪ או מעט יותר, ומסוגלות לספק את הסחורה מבלי לגרום לכם חור בכיס!

 

פיצ'רים מיוחדים בקסדות שטח

ריפודים מתנפחים, משקף אדים, כונסי אוויר וסוגרי בטיחות – הם רק חלק קטן מהפיצ'רים שיצרני הקסדות מציעים ללקוחותיהן. בצעו סקר שוק מעמיק, שיעניק לכם מושג לגבי הפיצ'רים שכל קסדה כוללת בה. ייתכן ותמצאו שחלק מהפיצ'רים אינם רלוונטיים עבורכם, וכך תוכלו לסנן ביעילות יתרה מתוך מגוון הקסדות.

 

רכישת קסדת שטח – טיפים נוספים

ריפודים פריקים

אם זה אפשרי – תמיד העדיפו לרכוש קסדה עם ריפודים פריקים! לאחר כמה חודשים הקסדה לעתים צוברת ניחוח לא נעים של זיעה, ואין דבר טוב יותר מאשר פשוט להשליך את הריפודים לכביסה, ולקבל אותם נקיים ורעננים!

 

קחו אותה לסיבוב

אל תתביישו לצאת עם הקסדה אל האופנוע שלכם, ואפילו לבקש מהמוכר לקחת אותה לסיבוב! אין אינדיקציה טובה יותר להתאמת הקסדה – מאשר לרכב עמה.

 

קסדה מאווררת

זכרו שאנו חיים במדינה ים תיכונית חמה במיוחד, וקסדה שלא מצטיינת מבחינת מנגנוני האוורור שלה – עשויה לגרום לנו אי נעימות בלתי מבוטלת בימי הקיץ. בחרו קסדה שתעניק לכם אוורור מקסימלי, כך שתוכלו להתרכז וליהנות מהרכיבה! 

 

הגנה מפני אבק ושמש

קסדות שטח איכותיות מצוידות בפיצ'רים המגינים על הרוכב מפני אבק, וגם משקף שמש מובנה שיורד למטה ברוב המקרים. בעת שאתם בוחרים קסדת שטח, אל תשכחו לברר לגבי הפיצ'רים הללו, ועוד פיצ'רים שחשובים עבורכם בקסדת השטח שלכם.

 

תאריך ייצור הקסדה

אנשים רבים לא מודעים לכך, אבל קסדה צריך לרכוש כשהיא חדשה ויוצרה לא מזמן. על אף שחנויות רבות מציעות קסדות בנות שנה ושנתיים במחירים אטרקטיביים – רכישתן אינה מומלצת, ותמיד כדאי לקנות קסדה "טרייה" שיוצרה בחודשים האחרונים. 

לקבלת הצעת מחיר
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
מאמרים אחרונים
עקבו אחרינו