כמה זמן לוקח להוציא רישיון לאופנוע?

כמו כל דבר בחיים, לפני שאנחנו מתחילים תהליך כלשהו, אנחנו רוצים להבין מראש, כמה זמן זה הולך לקחת מאיתנו? כמה אנרגיות וכסף אנחנו צריכים להשקיע? והאם זה שווה את זה? כך גם לגבי רישיון אופנוע עולות אותן השאלות, המאמר שלפניכם ירכז עבורכם את המידע שאתם צריכים לדעת. 

 

בדקו שאתם עומדים בתנאים מקדימים

הרצון להוציא רישיון על אופנוע זה נחמד, אבל חשוב לבדוק שאתם עומדים בתנאים המקדימים.

לפני שתתחילו ללמוד, חשוב שתדעו שהגיל הנדרש להוצאת רישיון לאופנוע (רישיון מדרגה A2), הוא 16  אך הוא משתנה מאופנוע לאופנוע. 

במידה ואתם מסתפקים ברישיון לקטנוע 125 סמ"ק, תוכלו להתחיל ללמוד בגיל 16 (כאשר עד שתגיעו לגיל 17 תידרשו גם להסכמת ההורים). 

במידה ואתם מעוניינים להוציא רישיון לאופנוע עד 47.46 כ"ס תוכלו לעשות זאת החל מגיל 18.

ובמידה ואתם מעוניינים להוציא רישיון לאופנוע מעל 47.46 כ"ס תוכלו לעשות זאת רק החל מגיל 21. 

בחינה עיונית – תיאוריה

על מנת שתוכלו להתחיל בלימודים, תצטרכו ללמוד ולהיבחן במבחן עיוני (התיאוריה), את ההכנה למבחן ניתן לבצע באמצעות אתרי האינטרנט השונים. 

במידה ולא עברתם את התיאוריה, ניתן כמובן לגשת אליה שוב, ללא הגבלה, מתי שרוצים. 

עלות הבחינה היא כמה עשרות שקלים וישנם כמה מרכזי בחינה בארץ שניתן לגשת דרכם לבחינה. 

בחינת מעשית

לאחר שתעברו את הבחינה העיונית בהצלחה, תוכלו להתחיל בשיעורי הנהיגה המעשיים. 

לפי החוק, נדרש מינימום של 15 שיעורים (כל שיעור הוא 40 דקות), עקרונית ניתן לסיים את הלימודים גם תוך שבוע אם עושים שיעורים כפולים, אבל זה ממש לא מומלץ, אל תמהרו לדחוס את כל השיעורים בזמן קצר מידי, הסיבה היא שלוקח זמן להפנים את מיומנויות הנהיגה וההפנמה הקוגנטיבית של הצד המעשי בנהיגה. 

תנו למוח שלכם את הזמן להפנים את כל תורת הנהיגה. 

בחרו במורה נהיגה טוב 

מורה נהיגה טוב ומנוסה ידע להכין אתכם טוב יותר למבחן המעשי, והוא גם ידע מתי אתם באמת מוכנים ובשלים לגשת למבחן, אם תגשו בסיום 15 השיעורים כשאתם לא מוכנים כמו שצריך, אתם תיכשלו ותצטרכו לקחת עוד כמה שיעורים ולגשת לעוד מבחן, זה מסתכל וסתם יבזבז לכם זמן, כסף ואנרגיות. 

והכי חשוב, מורה נהיגה טוב ילמד אתכם בצורה איכותית איך לנהוג בצורה בטוחה לאחר קבלת הרישיון ולא רק על מנת לעבור את הטסט בהצלחה.

הכינו לכם את האביזרים 

אם תכינו מראש אביזרים לאופנוע, יהיה לכם 'דרייב' חזק יותר להוציא את הרישיון ולא למרוח את השיעורים, הקפידו להצטייד מראש בקסדה, מגינים ומעיל שהם חשובים מאוד בזמן הנסיעה על אופנוע. 

לסיכום, הזמן שלוקח להוציא רישיון על האופנוע משתנה בין אדם לאדם. 

מה שחשוב הוא שתקפידו ללמוד כמו שצריך, בסופו של דבר אחרי שתקבלו את הרישיון – מדובר בחיים שלכם, קחו אותם ברצינות. 

לקבלת הצעת מחיר
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
מאמרים אחרונים
עקבו אחרינו