אופנועי כביש: צמיגים מומלצים ומחירים

צמיגי האופנוע שלנו מהווים את הקשר שלנו עם הכביש, ולכן אחראיים על האחיזה, האצה, בלימה, מניעת החלקות, וכמובן – העברת תחושת הכביש בחזרה אל הרוכב. תחום אופנועי הכביש הוא מגוון ועשיר, ואנו יכולים למצוא אינספור דגמים, נפחים וסגנונות של אופנועים.

תחום הצמיגים גם הוא עשיר, ומתפרש על קשת רחבה של פירמות, סוגים ומחירים. אילו צמיגים מומלצים קיימים עבור אופנועי כביש, וכמה זה עולה לנו?


בחירת צמיג לאופנוע כביש

אם נחפש צמיגים לאופנועי כביש, נגלה שיש לא מעט סוגים, אך ללא ספק – הבחירה היא פשוטה יותר מאשר בחירת האופנוע עצמו. בעת שכבר יש בבעלותנו אופנוע – מכונאי מוסמך יוכל לצמצם עבורנו את האופציות, ולהסביר לנו מהם הצמיגים המתאימים לאופנוע שלנו. לא כל צמיג מתאים לכל אופנוע, ולכן ברוב המקרים – נקבל מהמכונאי שלנו סביב 3 אופציות שיכולות להתאים לנו.

 

סוגי צמיגים לאופנוע כביש

בשיטוט קצר באינטרנט, תגלו מספר פירמות מוכרות המייצרות צמיגים לאופנועי כביש. בפסקה זו נפרט על כמה מהן, מבחינת יתרונות, חסרונות ומחירים.

 

פירלי (Pirelli)

פירלי הוא מותג איטלקי, המייצר צמיגים מאז 1871. צמיגי פירלי מיוצרים עבור מכוניות, אופנועים וקטנועים – והם נחשבים בעלי רמת אמינות בלתי מתפשרת. לצמיגי פירלי יש מספר יתרונות עיקריים, שגורמים להם להמשיך ולקבל מחמאות מכל המבקרים והמשתמשים בהם:

אמינות – הדבר הכי חשוב שלו אנו מצפים מצמיג, הוא כמובן נושא האמינות. צמיגי פירלי עומדים בתקני הבטיחות הכי מחמירים שיש, והחברה שוקדת ללא הפסקה על שיפורים טכנולוגיים ופיזיקליים שישפרו את ביצועי הצמיג על הכביש. צמיגי פירלי ידועים ככאלו המספקים ביצועים גבוהים בכל מזג אוויר!

חיסכון בדלק – צמיגי פירלי ידועים ככאלו הגורמים לחיסכון בדלק, וזאת עקב הפעולה המדויקת שלהם על גבי האספלט. עיצוב הצמיג מקבל מקום מכובד אצל פירלי, והחברה מפתחת צמיגים שעובדים בשבילנו לא רק מבחינה בטיחותית, אלא גם בפן הכלכלי.

על אף הרמה הגבוהה של צמיגי פירלי, לא כולם בוחרים בהם, וזאת מכיוון שהם מתאפיינים בתג מחיר גבוה יחסית ביחס לצמיגים ממותגים אחרים.

Pirelli

 

מישלין (Michelin)

את חברת מישלין כולנו מכירים בזכות הלוגו שלה, המתאר איש חמוד ולבנבן העשוי מצמיגים. בשנת 2008 מישלין נחשבה לחברת הצמיגים הגדולה בעולם (!), ובהתאם – המותג הצרפתי מייצר צמיגים כמעט לכל סוגי כלי הרכב שקיימים.

גם צמיגי מישלין מוגדרים בקטגוריית המחיר הגבוהה של עולם הצמיגים, ולמרות זאת – נראה שאנשים רבים בוחרים בהם בלי למצמץ.

צמיגי מישלין אמנם ידועים כבעלי טכנולוגיה בטיחותית במיוחד, אך גולת הכותרת שלהם היא החיסכון המשמעותי בדלק.

מחקרים וניסויים שונים שהשוו בין מישלין וצמיגים זולים יותר – הראו חיסכון של מאות שקלים בשנה עם צמיגי מישלין!

Michelin

 

דנלופ (Dunlop)

במקור, חברת דאנלופ התפתחה כמותג בריטי בשנת 1889, כשלאחר מכן ועם השנים – היא התפצלה גם לחטיבה אמריקאית ויפנית. כיום יש מספר חטיבות עולמיות המייצרות צמיגים תחת המותג, כשהחברה ידועה כמתמחה בצמיגי איכות לתחום המוטורי כגון טרקטורונים ואופנועי שטח, ולתחום הספורטיבי – שבו ניתן למצוא את אופנועי הכביש ואופנועי הספורט.

היתרונות המשמעותיים של צמיגי דנלופ הם השחיקה הנמוכה המאפיינת אותם, הרכות שלהם, והאחיזה האיכותית שהם מעניקים על הכביש.

צמיגי דנלופ אינם יקרים כמו שני המותגים הקודמים, אך גם אינם זולים.

גם חברת דנלופ נחשבת למותג ענק עולמי בתחום הצמיגים, והמוצרים שלה מעניקים תמורה מלאה למחיר שלהם!

Michelin

 

תפקידיו של צמיג באופנוע כביש

בוודאי שמתם לב, שלא צוינו במאמר זה צמיגים זולים – וזאת מהסיבה הפשוטה שאנו מאמינים שצמיג לאופנוע הוא כנראה בין הדברים החשובים ביותר, ולכן לא מומלץ לחסוך כאן.

אופנוע, בשונה מאוטו – הוא דו גלגלי, ולכן התפקיד שמקבל כל צמיג הוא משמעותי הרבה יותר.

כל כשל באחיזת הכביש של הצמיג – עשוי להביא לאיבוד שליטה, שעלול להסתיים בהחלקה או איבוד שליטה על האופנוע.
הצמיגים אחראיים על תאוצת האופנוע בצורה נכונה, בלימה מהירה וללא החלקות, והעברת תחושת הכביש אל הרוכב.
בעת שאנו רוכבים על אופנוע, יש חשיבות גבוהה לתחושת הדרך – וזו עוברת אלינו דרך הצמיגים, ומאפשרת לנו להגיב באמצעות הגוף שלנו לתנאי הכביש.

לסיכום – רכישת הצמיג לאופנוע הכביש שלכם, צריכה להתבצע תוך שיקול דעת ובייעוץ מכונאי אמין ומנוסה בתחום. אל תתפשרו על איכות הצמיגים, גם אם זה אומר שעליכם לשלם יותר!

לקבלת הצעת מחיר
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
מאמרים אחרונים
עקבו אחרינו