אילו בדיקות חשוב לעשות לאופנוע לפני רכיבה

מתכוונים לקנות אופנוע חדש? מזל טוב! אין ספק שמדובר במאורע מרגש, שגורם לנו להרגיש קצת כמו ילד שקיבל צעצוע חדש ומדליק. האופנוע שלנו צפוי לשרת אותנו בשנים הקרובות, ואם אנו דואגים לעצמנו ולבטיחותנו – סביר להניח שיש לנו דרישות מסוימות ממנו. אילו בדיקות חשוב לעשות לאופנוע שלנו לפני קנייה ולפני רכיבה? במאמר הבא.

 

שלב 1 – בחירת כלי מתאים

רבים הם הרוכבים שבוחרים אופנוע ע"פ חוות דעת, וזה בסדר גמור. אבל חשוב לומר, שאחת הטעויות הנפוצות היא לרכוש אופנוע מבלי שרכבנו עליו. חוות דעת יכולות לספר לנו על ביצועי האופנוע, התאמתו לכבישים בארץ, כמה חסכוני הוא ועוד, אך אין ביכולתן לספר לנו האם הוא מתאים ספציפית לנו! תנוחת הרכיבה, גובה הישיבה, מגן הרוח, המשקל של האופנוע – את כל אלו נוכל לחוות באופן הטוב ביותר רק כשנשב על האופנוע ונרכב עליו.

 

שלב 2 – חדש או יד שניה?

זוהי ללא ספק אחת השאלות הכבדות והמשמעותיות עבור רבים מהרוכבים. אופנוע חדש מספק לנו חוויה שאין כדוגמתה, ואנו זוכים לעשות לו "הרצה" ולגדל אותו ישר עם יציאתו מהניילון. יחד עם זאת – ערכו של אופנוע חדש יורד במהירות בשנים הראשונות, ולכן אנו למעשה מפסידים כסף רב במידה ונרצה למכור אותו בעתיד.

עובדה זו באה לטובתנו בעת שאנו קונים אופנוע מיד שנייה, כיוון שמחירו יהיה נמוך מאוד ביחס לאופנוע חדש מאותו הסוג.
רכישת אופנוע מיד שנייה צריכה להיעשות בצורה מחושבת, ובכך יעסקו הסעיפים הבאים.

 

שלב 3 – רושם ראשוני של המוכר

החלטנו לרכוש אופנוע מיד שניה? מעולה! בואו נתחיל.

בשלב הראשוני אנו צריכים להבין מול מי אנחנו עומדים, ומול מי אנחנו מתכוונים לעשות עסקים. לא סתם השלב הזה ממוקם עוד לפני שבכלל הסתכלנו על האופנוע! כשאתם מבינים מי המוכר – ניתן להסיק מסקנות רבות וחשובות על האופנוע שהוא מציע למכירה, ביניהן רמת השימור של הכלי, רמת האמינות של האדם לגבי ציון בעיות ועוד.

 

שלב 4 – רישיון רכב

בהמשך לסעיף הקודם, תמיד נבקש מהמוכר לעיין ברישיון הרכב, כשהתחמקות מהצגת רישיון הרכב צריכה להדליק נורה אדומה בוהקת. רישיון הרכב מאפשר לנו קודם כל – לוודא שהאדם הוא הבעלים החוקיים של הרכב (נבקש במקביל תעודת מזהה). מעבר לכך, באמצעות רישיון הרכב ניתן להצליב את מספרי השלדה והמנוע עם הכלי עצמו.

 

שלב 5 – התרשמות מהאופנוע

לאחר שעברנו את כל השלבים הקודמים, הגיע הזמן להתרשם מהאופנוע בצורה חיצונית. בינינו? בפועל השלב הזה מגיע לפני כל השלבים האחרים, פשוט כי ככה אנחנו – מסתכלים קודם כל על הקנקן. בתור בני אדם אנו חווים דברים בעיקר בצורה ויזואלית, ומעבר לרושם החיצוני – תמיד ננסה להסתכל קצת מעבר. האם יש חלקים חשודים, סימנים שיכולים להעיד על תאונות חמורות, חיזוקים של אזיקונים או אלתורים אחרים?

אל תתביישו לשאול לגבי כל סימן שאתם רואים, ומומלץ לבקש גם ספר טיפולים, או לפחות לקבל פרטים לגבי הטיפול האחרון שבוצע לאופנוע.

 

שלב 6 – בדיקת מכונאי

בקניית אופנוע מיד שניה – אין לוותר על בדיקת המכונאי טרם הקנייה.

אחרי שתבצעו את הרכישה והעברת הבעלות – יהיה לכם הרבה יותר קשה לבוא בטענות כלפי המוכר, וחשוב מאוד לקחת זאת בחשבון!

בדיקת האופנוע לפני הקנייה מאפשרת לנו להבין את מצב האופנוע הכללי, לקבל מידע על חלקים שהוחלפו בצורה לא חוקית (שלדה ומנוע למשל), ולקבל מושג על מצב הבלאי של האופנוע – מה שישפיע ישירות על ההוצאות שלנו בזמן הקרוב.

כל המוסכים המטפלים באופנועים מבצעים בדיקות שכאלה, ובמידה ואנו רוכשים אופנוע יד 2 ממוסך שאנו מכירים – לעתים זה יהיה המצב האידיאלי, מכיוון שהמוסך לרוב יבצע בדיקה כבר עם הגעת האופנוע אליו.

 

שלב אחרון – ציוד נלווה וביטוח!

זהו האופנוע הראשון שלכם? תתחדשו!

חשוב לרכוש את כל הציוד הנדרש, וגם להכליל אותו במסגרת התקציב שתכננתם.

קסדה היא הכרחית גם מבחינת החוק – ולכן סביר להניח שלקחתם אותה בחשבון מראש, ולגבי סוגי הציוד האחרים – רובם מומלצים בחום.

מעבר לציוד, יש לעשות ביטוח החל מהרגע הראשון שאנו רוכבים, כיוון שהיעדר ביטוח חובה הוא עבירה פלילית לכל דבר.

לקבלת הצעת מחיר
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
מאמרים אחרונים
עקבו אחרינו