טיפול שמנים תקופתי לאופנועי 1200 סמ"ק

אופנועי 1200 סמ"ק הם חיות ייחודיות בנופי הכבישים של מדינת ישראל, ולא לשווא השתמשנו במושג "חיות". מדובר בקטגוריה הגבוהה ביותר של נפחי המנוע מבחינת כלים דו גלגליים, ובהתחשב במשקל הקל שלהם ביחס למכוניות עם אותו נפח מנוע – המהירויות עולות על כל דמיון.

טיפולי שמנים תקופתיים לאופנועי 1200 סמ"ק הם חשובים, ואין לדלג עליהם בשום אופן. בכלליות, המכניקה של אופנועי 1200 סמ"ק מצריכה טיפולים קפדניים, ועל כך נסביר במאמר הבא.

 

אופנועי 1200 סמ"ק

אופנועים בנפח של 1200 סמ"ק מיועדים לאנשים שלא מתפשרים, ובמקביל – לרוב מדובר באנשים שזה לא האופנוע הראשון שלהם, וגם לא השני. אופנועים שכאלו, דוגמת ההונדה VFR-1200 או המולטיסטראדה 1200S של דוקאטי, מסובבים ראשים בכל מקום שאליו הם נקלעים, פשוט מהסיבה שמדובר באופנועים גדולים, כבדים, ובד"כ – מדהימים ביופיים.

לרוב האנשים, לא יוצא להיתקל בכל יום באופנוע בעל נפח מנוע של מכונית קטנה או בינונית, וכשאנו רואים אחד כזה – שווה לעצור ולבהות בו לכמה רגעים.

 

סוגים של אופנועי 1200 סמ"ק

קיימות קטגוריות שונות בין אופנועי ה- 1200, בדומה לשאר הנפחים. ישנם אופנועי ה"קאסטום" – הבנויים לאלו האוהבים את תנוחת הגוף הפרוש, ואת תנוחת הידיים הרחבה, ישנם אופנועי הספורט – שתנוחתם שונה לחלוטין, והרוכב מתכווץ מאחורי מגן הרוח בתנוחה קרבית משהו, וישנם את אופנועי הכביש הגדולים שהם פחות או יותר בין לבין.

 

מכניקה של אופנועי 1200 סמ"ק

אופנועי 1200 סמ"ק בנויים בצורה מתוחכמת יותר, ומחומרים איכותיים יותר – ולכן גם מחיריהם יקרים הרבה יותר.
יחד עם זאת, אופן הפעולה האינטנסיבי ורמות הסל"ד – שהן הרבה יותר גבוהות ממכוניות, גורמים לכך שהבלאי של האופנוע גבוה יותר, ואורך חייו הוא קצר יותר מאשר מכונית.

 

טיפולי שמנים תקופתיים

הבלאי הגבוה של חלקי האופנוע – מחזק את חשיבות ההקפדה על טיפולי שמנים תקופתיים. על אף שאנשים רבים נוהגים לבצע טיפולי שמנים בעצמם, מומלץ לעשות זאת רק במידה ואנו יודעים מה אנחנו עושים!
אילו טיפולים צפויים לנו כשאנו מחזיקים אופנוע 1200 סמ"ק?

 

טיפול סוף הרצה

לרוב, טיפול סוף ההרצה מבוצע לאחר 1000 הקילומטרים הראשונים. מהי בעצם "הרצה"? ובכן, מדובר במרחק מסוים שמומלץ לבצע תחת מגבלות מסוימות של סל"ד או מהירות – כל יצרן ודרישותיו הוא. מטרת ההרצה היא לאפשר לחלקים הנעים באופנוע להתחכך זה כנגד זה, ולהגיע לרמת הליטוש האידיאליות לעבודה אינטנסיבית יותר. בטיפול זה מבוצעת סקירה כללית של מכלולי האופנוע, ומוחלף שמן המנוע – שעשוי להכיל את שאריות החלקים המלוטשים בין השאר.

 

טיפול תקופתי

טיפולי שמנים תקופתיים, מבוצעים באופן שונה בכל סוג של אופנוע. חלק מהיצרנים דורשים לבצע את אותו סוג של טיפול בכל כמה אלפי קילומטרים, ואחרים מפצלים את הטיפול לקטן וגדול, וכך לדוגמה – בכל 5000 קילומטרים מבוצע הקטן, ובכל 10,000 מבוצע הגדול יותר. בטיפולים תקופתיים תמיד מחליפים את השמנים השונים באופנוע, ולעתים גם חלקים מסוימים שמועדים לבלאי גבוה.

 

עשה זאת בעצמך?

בעלי אופנועים רבים שואלים את עצמם, האם משתלם לבצע טיפולי שמנים בעצמם. יש כאלו שיספרו לכם שהם עושים בעצמם את רוב הטיפולים לאופנוע, וניגשים למוסך רק כשבאמת יש צורך. מה הם היתרונות בטיפול שמנים עצמי, ואילו חסרונות הוא טומן בחובו?

 

יתרונות טיפול עצמי

כשאנו מחליפים את השמנים בעצמנו, או אפילו חלפים מסוימים – אנו יכולים לדעת בדיוק מה בוצע באופנוע, בעוד שחלק מהמוסכים לא מאפשרים זאת. במוסכים רבים הלקוח מתבקש להמתין מחוץ לאזור הטיפולים, ולכן הוא למעשה לא יודע איזה טיפול עובר האופנוע שלו. יתרון נוסף הוא סיפוק ולימוד, וזו סיבה פופולארית שגורמת לאנשים רבים לטפל בעצמם באופנוע שלהם!

 

חסרונות טיפול עצמי

החיסרון העיקרי בטיפול עצמי, הוא כמובן הסיכוי לטעות. במידה ואנו חדשים בעסק – לא מומלץ לבצע טיפולי שמנים בעצמנו, מהסיבה שזה עלול לגרום לנו הוצאות ובעיות בהמשך.

חיסרון נוסף הוא כמובן הזמן, ואנו הולכים להשקיע זמן רב בטיפולי השמנים – לפחות בהתחלה. הסיבה לכך, היא שאין זה עיסוקנו היום יומי, ולכן אנו לא מיומנים מספיק כדי לבצע את העבודה בזמן סביר. מעבר לכך, סביר שנרצה לבדוק את עצמנו כמה פעמים לפני שאנו סוגרים את האופנוע.

לקבלת הצעת מחיר
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
מאמרים אחרונים
עקבו אחרינו