סוגי שמנים מומלצים לטיפול בדו גלגלי

הרכב הדו גלגלי שלנו, בין אם מדובר באופנוע או בקטנוע – דורש תחזוקת שמנים שוטפת, וברוב המקרים היא תהיה תכופה יותר מאשר בכלי רכב אחרים. כל מכונה זקוקה לשמן על מנת לעבוד, וכל מכונה דורשת סוגי שמנים אחרים לטובת תפקוד תקין שלה. מה תפקידם של השמנים בפעולת האופנוע, ואילו סוגי שמנים מומלצים לטיפול בו?



2 פעימות לעומת 4 פעימות

כשאנו מעוניינים לרכוש שמן מנוע עבור האופנוע או הקטנוע שלנו, חשוב להבין שמדובר בשמנים שונים עבור סוגי מנועים שונים. ההבדל הראשון והמוכר ביותר הוא 2 פעימות אל מול 4 פעימות. אנו שומעים את המושגים הללו כל הזמן, אך לא תמיד יודעים מה משמעותם.

אנו יכולים לדמות את מנוע האופנוע למפעל קטן, שמבצע 4 פעולות בכל מחזור: יניקה, דחיסה, עבודה ופליטה. למעשה, הפעולה החשובה ביותר היא העבודה – שמעניקה לנו את הכוח להנעת הרכב. מנוע של 2 פעימות, מחלק את מחזור העבודה לשני חלקים, כשחלק הראשון מבוצעת יניקה ודחיסה, ובחלק השני מבוצעת עבודה ופליטה.

כשאנו רוכשים שמן מנוע – בתור התחלה חשוב לשים לב האם הוא מתאים לסוג המנוע של האופנוע\קטנוע שלנו. רכישת שמן לא מתאים עלולה להביא לנזקים ותקלות. 

 

אילו שמנים אופנוע צריך?

חשוב להבין, שכשאנו מדברים על "שמן לאופנוע" – אנו מדברים על מספר סוגים שונים של שמנים, שלכל אחד מהם יש תפקיד אחר:

 

שמן המנוע

שמן המנוע מאפשר פעולה חלקה של חלקי המנוע בעת פעילותו, וכפי שנאמר בפסקה הקודמת – הוא מתחלק לשמנים של 2 פעימות או 4 פעימות.

 

שמן גיר

שמן גיר מיועד לשמן את תיבת ההילוכים של האופנוע, ולגרום לה לעבוד בצורה חלקה יותר. תכונותיו הפיזיקליות של שמן הגיר מיועדות בדיוק למטרה זו, והוא דואג למנוע התחממות מוגברת של חלקי הגיר השונים – דוגמת גלגלי השיניים וממירי הכוח.

 

שמן בלמים

על אף שהכינוי העממי של חומר זה הוא "שמן בלמים", זה לא בדיוק שמן – אלא סוג מסוים של נוזל. הנוזל המדובר, עוזר להעביר את הלחץ ההידראולי מדוושת הבלימה אל רפידות הבלימה הממוקמות על צלחת הגלגל של האופנוע.

 

שמן שרשרת לאופנוע

שמן שרשרת, מיועד לאופנועים המונעים באמצעות שרשרת ותיבת הילוכים ידנית (או "רגלית" – ליתר דיוק). קטנועים ואופנועים אוטומטיים – אינם כוללים שרשרת, ולכן אין להם צורך בשמן שכזה. השרשרת עוזרת בהעברת הכוח מהמנוע, דרך תיבת ההילוכים – אל הגלגל האחורי, ולכן אתם יכולים להבין שפעולתה היא אינטנסיבית במיוחד. שימון השרשרת נדרש פעם בתקופה, ולכן כל רוכב אופנוע מחזיק שמן שרשרת למטרה זו.

 

שמנים נוספים

אם תבקרו בחנויות של אביזרי אופנועים וקטנועים, תמצאו עוד שמנים רבים למטרות שונות ומשונות. חשוב לזכור, שפעמים רבות מדובר בשמנים שאינם הכרחיים – אם עקב כך שפשוט לא צריך אותם, ואם עקב העובדה שגם ככה המוסכניק שלנו יטפל בעניין בטיפול הקרוב.

 

מותגים מוכרים של שמנים עבור אופנועים

בעת שנרכוש שמנים לטיפול באופנוע או בקטנוע שלנו, תמיד נעדיף לרכוש שמנים של חברה מוכרת, ולא כאלו שאנו לא יודעים מה מקורם, ומהי אמינותם. מהם המותגים המומלצים לרכישת שמנים לטיפול בדו גלגלי?

 

MOTUL

חברה זו מייצרת את כל סוגי השמנים לאופנועים וקטנועים, ונחשבת לאחת האיכותיות בתחום. מוצרי החברה הם מעט יקרים ביחס למותגים אחרים, אך מעניקים את המיטב עבור הדו גלגלי שלכם. אצל MUTUL ניתן למצוא שמנים לכל מטרה, בדרגות צמיגות שונות, ולכל סוגי מנועי הדו גלגלי.

 

SILKOLENE

סילקוליין נחשבת לאחת החברות הוותיקות והמוכרות בתחום שמני האופנועים והקטנועים, והיא מייצרת שמנים למנועי 2 פעימות, 4 פעימות, תרסיסי שימון מעולים לשרשרת ומוצרים נוספים ואיכותיים. ייתכן ותגי המחיר יפתיעו אתכם לטובה, כיוון שמדובר במחירים שפויים לחלוטין ביחס לאיכות.

 

LIQUI MOLY

חברה גרמנית המייצרת שמני איכות, ביניהם שמני מנוע מכל הסוגים, תוספי ריסוס לניקוי מערכת הדלק, שמנים לשרשרת ועוד. החברה מתמחה בייצור שמנים לאופנועים, אך תוכלו למצוא אצלה גם מוצרים עבור מכוניות ספורט, רכבים כבדים, תוספי דיזל ועוד.

 

טיפ לסיום

על אף שזה לעתים מפתה לטפל באופנוע בעצמנו, זכרו שיש פה סיכון מסוים! העדיפו לבצע את הטיפולים הראשונים שלכם בחברת המכונאי שלכם, או מישהו שיודע דבר או שניים.

לקבלת הצעת מחיר
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
מאמרים אחרונים
עקבו אחרינו