איזה ציוד מגן מומלץ לרכיבה בטוחה?

כל מי שרוכש אופנוע או קטנוע – חייב לדעת שיש לכלול בחישוב ההוצאות הראשוני גם את ציוד המגן! בתור רוכבי דו גלגלי, אנחנו בעצם חשופים לחלוטין למתרחש מסביבנו, ועם כמה שזה חווייתי ויוצא דופן – לא ניתן להתעלם מהסיכון המשמעותי הכרוך בכך.

את הקסדה כולנו מכירים היטב, והיא מהווה סמל לאופנוענים. אך מה לגבי ציוד מיגון נוסף? במאמר זה נפרוט עבורכם את ציוד המגן המומלץ לרכיבה בטוחה, הקריאה מומלצת לכל רוכב!

 

הקסדה

הקסדה כאמור, היא הסמל העיקרי המאפיין אותנו בתור רוכבי אופנוע או קטנוע, ועם השנים היא גם הפכה לסמל סטטוס. רכישת קסדה היא תהליך שדורש היכרות עם השוק, ניסוי וטעייה. יש מגוון של קסדות בשוק, וכמו בכל מוצר – הן מתפרשות על קשת רחבה של מחירים.

קסדת MT street entire

בין הקסדות היקרות ביותר נוכל למצוא את SHOEI ו- ARAI, הנחשבות לקסדות שקטות ואיכותיות במיוחד, המתאפיינות במשקל קל וטכנולוגיה מהשורה הראשונה. בטווחי המחירים השפויים יותר, ישנם מותגים כגון LS2 ו- MT, המייצרים קסדות משתלמות מבחינת מחירים, מכיוון שהן מעניקות תמורה הוגנת במיוחד למחיריהן.

קסדה מן הסתם – היא הכרחית, וזאת בשונה מפריטי המיגון האחרים. קסדות מהקטגוריות היקרות עשויות לעלות כמה אלפי שקלים, וקסדות זולות יותר המעניקות תמורה טובה – עולות כמה מאות שקלים.

לקטלוג הקסדות שלנו לחץ כאן

 

מעיל רכיבה

מעילי הרכיבה הם פריטי המיגון השניים בחשיבותם לאחר הקסדות, ובהתאם – גם הם נפוצים יחסית, על אף שלא כולנו רוכבים עמם. מעיל רכיבה מצויד במיגוני מרפקים, כתפיים וגב, והוא מאפשר ספיגת המכה בעת נפילה או החלקה עם הקטנוע.

חליפת גשם לאופנוע

בעת שאנו רוכבים על כלי דו גלגלי, גם הנפילה הקטנה ביותר – עשויה לגרום עוגמת נפש ונזק חמור בעת פגישה עם הקרקע, וכאן נכנסת לתמונה חשיבותו של המעיל.

ברכיבה מהירה יותר – נוכל לראות שמעיל רכיבה איכותי מספק לנו הגנה וחיתוך נכון של האוויר (אירודינמיות), ולכן הרכיבה תהיה נוחה יותר מאשר עם מעילים אחרים.

קיימים מעילים לקיץ, ומעילים לחורף המצוידים גם בחסינות מפני רטיבות והגנה מפני קור. למתוחכמים שבינינו – ניתן לרכוש מעילים רב עונתיים, המצוידים בבטנות פריקות שניתן להפריד בקיץ ולהוסיף בחורף.

לקטלוג ציוד רכיבה לאופנוע שלנו לחץ כאן

 

מגיני ברכיים

מגיני ברכיים לא נהנים מאותו המוניטין כמו הקסדה ומעיל הרכיבה, אך הם חשובים בהחלט. אם ניזכר בתקופת הילדות שלנו, ובמידה ושיחקנו בחוץ מספיק – נוכל להיזכר שהברכיים שלנו נוטות לפגוש את הקרקע בצורה תדירה במיוחד.

מיגוני ברכיים IMMORTAL

גם בעת נפילה מהאופנוע או הקטנוע שלנו, יש סיכוי גבוה מאוד שהברכיים שלנו הן אלו שתספוגנה את המכה הראשונית.
נזק לברך יכול להביא לאבדן או פגיעה בכושר ההליכה, וזה דבר משמעותי בהחלט.

מגיני הברכיים מאפשרים לנו הגנה על הברכיים, תוך גמישות בהנעת הרגל (לרוב הם גם מצוידים במפרק המאפשר תנועה נוחה), והם מומלצים במיוחד!

לקטלוג ציוד רכיבה לאופנוע שלנו לחץ כאן

 

כפפות

אם יש ציוד מיגון שהיינו יכולים לדרג בחשיבות הנמוכה ביותר – כנראה שהיו אלה הכפפות. כפפות מעניקות בעיקר נוחות לרוכב, על אף שהן גם מאפשרות בטיחות במצבים מסוימים – כגון נפילה הנבלמת באמצעות כף היד, חפצים שפוגעים ביד בעת נסיעה, מכות ממראות של מכוניות בעת מעבר ביניהן ועוד.

כפפות חורף - WINTER LEATHER

בחורף תמצאו שכפפות הן הכרחיות להגנה מפני הקור, ובמידה ותוותרו עליהן, מהר מאוד תסבלו מיובש, פצעים וקילופים בגב כף היד.

כפפות לרכיבה על רכב דו גלגלי מצוידות במיגונים חיצוניים השומרים על גב כף היד שלנו, ויש מהן כאלה המותאמות לקיץ (קלות ופתוחות יותר), וכאלה המותאמות לחורף – שהן עבות יותר ומכילות לעתים גם שכבה מבודדת כנגד רטיבות.

לקטלוג ציוד רכיבה שלנו לחץ כאן

 

ציוד מיגון לרכיבה – טיפים וסיכום

אם נסתכל על הכביש, נגלה שרוב הרוכבים אינם מצוידים בציוד מיגון מלא – ואין מה לעשות, זה פשוט ככה.
אותם רוכבים לעתים אף יטיפו לכם (ולעצמם על הדרך), ויציינו שזה "לא בסדר" ולא בטיחותי.

הנסיבות, האקלים והעצלנות – לעתים גורמים לנו לא להשתמש בכל ציוד המיגון הדרוש, ואנחנו מניחים שאין רוכב שלא "חוטא" בזה מדי פעם.

יחד עם זאת, זכרו שבעת פגישה בלתי צפויה עם הכביש – המיגונים יעמדו לצידכם, ויאפשרו לכם את שכבת ההגנה היחידה שבה תהיו תלויים.

כנראה שאם היינו יכולים לדעת מתי נזדקק למיגונים – הכל היה יותר פשוט, אך הניסיון מראה לנו שזה לא עובד ככה. נסיעה בטוחה!

לקבלת הצעת מחיר
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
מאמרים אחרונים
עקבו אחרינו