תקן לקסדת אופנוע

כידוע, רוכבי אופנועים חשופים לפגיעות ולתאונות וכחלק מכך, עליהם לעשות כל שביכולתם בכדי לדאוג למיגון מקסימאלי ולהגנה המיטבית על גופם ובראש ובראשונה על אזור הראש. מהסיבה הזאת, אין עוררין כי קסדת האופנוע מהווה את האביזר החשוב ביותר עבור האופנוען.
נדמה שקסדת האופנוע הייתה איתנו מאז ומתמיד אך לא כך הדבר, למעשה, רק בשנת 1967 נחקק באנגליה חוק אשר מחייב קסדות בזמן רכיבה על אופנוע – חוק זה התבסס על מחקר אשר בוצע על ידי הנוירוכירורג ד"ר היו קארנס – המחקר התבצע בעקבות מטופל של ד"ר קארנס אשר נפטר לאחר רכיבה ללא קסדה. כיום, ברור לכולם שקסדה היא חיונית לא רק בגלל שמדובר בחובה ע"פ חוק, אלא גם מכיוון שבכוחה למנוע פגיעות משמעותיות ובמקרים רבים בכוחה אף להציל את חייהם של הרוכבים.

היכרות עם התקנים 


בכדי ליהנות מהגנה מקסימאלית של קסדת האופנוע, לא מספיק לחבוש קסדה אלא יש לדאוג ולבחור אותה בתבונה, תוך שימת דגש על הנושא של תקן לקסדת אופנוע. יש לקחת בחשבון שכיום יש לא מעט גופים אשר מתעסקים בכל מה שקשור לקביעת תקן לקסדת אופנוע ויש להתמקד בעיקר בבולטים ובחשובים שביניהם. כך שכל מי שמתעניין בנושא התקנים, יגלה לדוגמא את ה-DOT (תקן בטיחות פדרלי לרכב ממונע) של משרד התחבורה האמריקאי. תקן נוסף שחשוב להכיר הוא ה-ECE 22.05 מדובר בתקן אשר מחויב בכ-50 מדינות בעולם. SNELL מהווה כתקן נוסף, אשר לא אומץ בפועל על ידי מדינות, אך רבים לוקחים אותו ברצינות ונותנים לו משמעות וחשיבות.  היכרות עם התקנים הרלוונטיים, מהווה כצעד חשוב בדרך לבחירת קסדה אשר בכוחה להעניק לרוכב את ההגנה המיטבית – מכיוון שבחירת קסדה אשר עומדת בתקנים אלו, יכולה להבטיח את ההגנה המקסימאלית. 

מה עומד מאחורי תקן לקסדת אופנוע?


חשוב להבין שתקנים לגבי קסדת אופנוע קובעים למעשה את הבדיקות אותה הקסדה אמורה לעבור על מנת לקבל את אותם תווי התקן. מדובר בסדרת בדיקות ארוכה וקפדנית, כאשר, בין הבדיקות המרכזיות זאת בדיקת ספיגה האנרגיה במקרה של חבטה, בדיקה הקשורה לרצועת ההידוק והסוגר שלה, בדיקה לגבי המשקף והמנגנון ועוד בדיקות רבות, אשר הייעוד של כולן הוא לוודא שבמקרה של פגיעה הקסדה תגן בצורה המקסימאלית על ראשו של הרוכב.  

לסיכום, יש לא מעט פרמטרים אשר ישפיעו על בחירת קסדת אופנוע, אך נושא התקן של הקסדה, אמור להוות כאחד מהמשמעותיים והמשפיעים על הבחירה. 

לקבלת הצעת מחיר
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
מאמרים אחרונים
עקבו אחרינו